Vihreiden häirintä jatkuu facebookissa

Hei,

Nyt pitäis jo tehdä oikeasti jotakin persujen häirikinöinnille.

Vaalit on ohi, mutta jokaikistä vihreiden postausta kommentoidaan asiattomasti, ja “tykätään” irvinaamoilla.

Haitan teko on järjestelmällistä, ja osa kommenteista täyttää vihapuheen kriteerit.

1 Like

Paras ratkaisu on pysyä poissa Facebookista ja yrittää saada muutkin pois ihan eettisistä syistä.

Facebooking algoritmin on huomattu maksimoivan sisältöä joka juuri ja juuri alittaa vihapuheen ja häirinnan kriteerit. Facebook on eräänlainen mainoksilla toimiva vihakone joka yritää pitää sisällön juuri ja juuri laittoman yläpuolella.

3 Likes

Tästä taisi olla pidempi ketju yleisellä alueella:

Vaikka olenkin Facebookin vahingollisuudesta samaa mieltä, sieltä poistuminen ei ole ratkaisu. Kun suurin osa ihmisistä käyttää Facebookia, emme voi jättää sitä muiden temmellyskentäksi.

3 Likes

Vaalit on ohi, mutta jokaikistä vihreiden postausta kommentoidaan asiattomasti, ja “tykätään” irvinaamoilla.

Mua helpotti se että käänsin sen naurun mielessäni hyväntahtoiseksi naurahdukseksi.

1 Like

Poistumisen voi tehdä osittain. Facebook & Twitter voivat olla tiedotuskanava. Järkevä keskustelu pitäisi systemaattisesti ohjata järkevämpään alustaan.

Esimerkkejä Facebook postauksita:

Mielipiteeni hallituksen päätoksestä sallia pingviinien metsästys: Kasvimaa - Turvallinen, uusia näkökulmia avaava vihreä foorumi

Teimme puoluekokouksessa päätöksen pingviinien suojelusta. Päätös, kommentit , perustelut ja jatkokeskustelu : Kasvimaa - Turvallinen, uusia näkökulmia avaava vihreä foorumi

Keskustelemme aiheesta pingviinit vilkkaasti. Tule mukaan keskusteluun Kasvimaa - Turvallinen, uusia näkökulmia avaava vihreä foorumi

Ymmärrätte kai, että kasvimaan mainostaminen “turvallisena” foorumina on vain bensaa liekkeihin ilkkujille?

Miksi sitä pitäisi turvallisena mainostaa? Voi kertoa, että Kasvimaalle mahtuu erimielisyys, kunhan sen tarkoitus ei ole ehdoin tahdoin haastaa riitaa tai käydä henkilöön.

Jos häiriköiden kanssa suostuu keskusteluun, luovuttaa pelin häiriköille, koska heidän tarkoituksensa on nimenomaan tuhota asiallinen keskustelu häiriköinnillä.

Kun häiriköt jättää häiriköimään keskenään, yhä usemman silmiin heidän häiriköintinsä näyttää pelkältä keskenkasvuisten teinien möykkäämiseltä.

1 Like

FB on kuoleva media. Suomalaisten kuukausittain aktiivisten käyttäjien määrä on laskenut jo vuodesta 2018 alkaen. En nyt löytänyt tuoreimpia tilastoja, mutta tämä blogi kertoo tarinan, joka jatkuu edelleen:

Verkostoefektien takia tällainen trendi on kiihtyvä, joten jos se vaikka hetkellisesti jäisikin joidenkin muiden temmellyskentäksi, niin vastaavasti voi ajatella, että me ajoissa lähteneet olemme ehtineet käyttää tämän ajan uusien kotien rakentamiseen.

Tietenkään mitään kategorista FB poistumiskäskyä ei voi eikä tarvitse antaa, porukka tekee omat valintansa.

1 Like

FB tavoittaa edelleen senioreita, ja seniorit harvoin muuttavat tapojaan. Ja seniorit äänestävät. Kannattaa siellä olla.

Jos joku kommentti täyttää vihapuheen määritelmän, tulee se raportoida Facebookille ja miettiä rikosilmoituksen tekemistä. Vaalien aikaan toimistolta sai myös jotain tukea, jos tuli somessa kuraa. Voitaisiin myös perustaa taas tukiryhmä, jossa käsitellään näitä sisäisesti, ja mennään tykkäilemään toistemme jutuista vastapainoksi.

Mun juttuihin tulee aina jokunen prosentti sitä sun tätä, mutta oon varmaan liian vanha kiusattavaksi tms. Ja mulla on aikaa ja intoa väittää niille vastaan, kun ei ole kauheasti elämää ollut korona-aikana.

Ite olen saanut eniten häirinnän asteelle menevää kommentointia muista ilmansuunnista kuin persuista. Häirinnäksi lasken sen kun laitetaan yksäreitä boxit täyteen että “painu pöndepersuhuora vittuun stadista”. Pardon my French, mutta tällaista sain itse ennenkuin profiilissa luki että vihreä.