Vihreä näkökulma maanpuolustukseen

Kirjoitin : Vihreän liikkeen pitäisi lähteä aidosti mukaan maanpuolustukseen.

Mun mielestä liikkeen sisällä pitää myös käydä keskustelua turvallisuuspolitiikasta. Yritän tällä avauksella luoda mahdollisuuden puhua tästä avoimesti mutta tiedän että tämä on hankala aihe.

3 Likes

Hyvä avaus punavihreänkin mielestä. Nuorena minulla oli epäilyksiä asevelvollisuutta kohtaan, mutta kävin kuitenkin armeijan - koska muuten en tiedä siitä tai voi keskustella siitä - olihan se kokemus. Vuonna 1994 luvattiin kertauksia 5 vuoden sisään, muttei ole vielä kuulunut. Iän karttuessa olen oppinut arvostamaan meidän asevelvollisuusarmeijaamme, mutta tasa-arvokysymys on pakko ratkaista jotenkin - vain miehiä koskeva velvollisuus taitaa olla pahin sukupuolia syrjivä rakenne tällä hetkellä.

2 Likes

Olet toinen joka huomasi tuon sinivihreyden. Hieman nolottaa itse asiassa, ei ollut tarkoitus rajata tuolla tavalla.

1 Like

Kirjoitin tästä tarkentavan kommentin jutun loppuun, tuli muualtakin palautetta. Kiitos!

1 Like

Lähden huomenna taas kertaamaan.

Venäjän toistuvat sotilaalliset ylilennot 2010:n paikkeilla rajamme yli olivat todennäköisesti viesti, että Älkää te suomalaiset puuttuko millään tavalla, kun valtaamme Ukrainasta palasia muutaman vuoden kuluttua. Muistakaa pelätä. Ennakoivat oikein, että Suomelle tuli aika keskeinen rooli neuvotteluihin. Viime aikoina ylilennoista ei ole uutisoitu. Tarina jatkuu täällä:

1 Like

Tulipa sattumalta sopiva video Puolustusvoimilta vastaan. Suosittelen muutenkin ottamaan seurantaan, heidän Combat Camera -joukot on erinomaisen hyviä: https://www.youtube.com/watch?v=1H-qVxSwXBo

Ruotuväki on myös aika laadukas kk-julkaisu. Viimeisimmässä haastateltiin Haavistoa, s.:underage:.

1 Like