Pilottikäyttäjien ensifiiliksiä

Olemme nyt kutsuneet fuurumille joitain aivan ihkaensimmäisiä pilottikäyttäjiä / ryhmiä. On ensiarvoisen tärkeää saada nopeasti palautetta, ideoita ja kysymyksiä. Kun olet tullut tänne foorumille ensimmäistä kertaa, ja vähän katsellut ympärillesi ja kokeillut, niin kirjoita tähän ketjuun ensimmäisiä fiiliksiäsi… mitä vain, mitä mieleen tulee!

2 Likes

Nonniinsa omia fiiliksiä kyseltiin. Olen käynyt selailemassa topicceja/aiheita ja niitä tuntuukin syntyneen lisää jo tälläkin pienemmällä jengillä. Olen päässyt juoneen kiinni eli ymmärrän käyttöympäristön ja miten se periaatteessa toimii. Pohdin tässä, että olenko omassa pilottiroolissa sellaisessa näkymässä jossa näen foorumin kehittäjien/moderaattoreiden sisäiset keskustelut? Onko tuotantokäytössä noita eri feedejä rajattu näkyvistä ja ilmeisesti tänne rekisteröidyttyä ns. Peruskäyttäjä ja moderoinnin sekä alustan säädön tyypeillä on tietty eri tason oikeudet ja sen myötä hieman eri näkymäkin.

Muutoin odotan innolla miten lanseeraus onnistuu ja saataisiin matalalla kynnyksellä porukkaa sisään. Tässä nykyisessä pilotointi vaiheessa on ollut perustason keskusteluita käyty läpi, joka ohjaa alkuvaiheen ns itua kasvavaksi ja varteenotettavaksi foorumiksi. Prosessi jatkukoon ja tulkoon se eläväksi sekä asialliseksi keskustelu alustaksi :+1:

Kiitos kysymästä.

Tällähetkellä oikeita tasoja on kolme.

Sisäänkirjautumattomat, ja Google haku.

Sisäänkirjautuneet saa kahvihuoneen ( päivän meemi etc )

Taso3:lla tulee #lounge jossa keskustellaan millainen kuva sivustosta tulee ja kenen kanssa tehdään yhteistyötä. Sekä ylenmäärin keskustelua tasoista ja onko niille tarvetta.

Parhain Terveisin,

Antti

Thanks. Tuo selvensi hyvin.

iPhonessa kun laittaa tämän sivuston ”ADD to home screen”, niin saa puhelimeen ikonin, josta avautuu oma app eikä vain sivu selaimeen.

Tosi kiva juttu.

1 Like

Hei, listaan tähän ensinnä mieleen tulleita pikkujuttuja ja samalla testaan postaamisen ominaisuuksia. Siivoan tämän kommentin, jahka olen lukenut, onko ko. asiat jo käsitelty toisaalla. Ei tarvitse siis reagoida tähän nyt :slight_smile:

Summa summarum: hyvin toimii! Tosi kätevä systeemi.

• En onnistunut tekemään task listiä perus markdownilla. Tarvii ilmeisesti plug-inin. Tätä voi adminit miettiä jos halutaan käyttöön. Ping @AnttiRytsola.

• Jostain löytyy varmaan tämän alustan käyttöohjeet, kun kaikille (esim. minulle) ei markdownin hienot ominaisuudet olleet suorilta selviä.

• :sparkles: Jee: Youtube-videoiden ja twiittien upottaminen onnistuu helpsti liittämällä linkki omalle rivilleen. Emojeita saa lisättyä yksinkertaisesti kopioimalla emoji tekstiin vaikka Emojipediasta ja kuvat cut & paste -toiminnolla kuten muihinkin dokumentteihin. Instagram ja Facebook-postausten embeddaus ei suorilta toiminut, mutta eipä niitä asiafoorumilla tarvitakkaan.

En ole käyttänyt kuin muutamia markdownin ominaisuuksia ennen, siksi minulle hyödyllinen oli tämä oli hyvä listaus perustoiminnoista:

“Kaikki” ohjeet löytyy täältä: Extended Syntax | Markdown Guide

Loppukaneetti: hienoa että täällä on noin intuitiivisesti tietyn keskustelun pinnaaminen omaan näkymään, ilmoitukset ja mutetus. Ei pitäisi enää liian keskustelun olevan haitta, kun ei tartte seurata kuin mikä on relevanttia.

2 Likes

tuo YuoTube upotus pitäisi toimia share linkilläkin, kunhan kyseinen linkki on yksin omalla rivillään.

3 Likes

Toimii! Samoin toimii Twitter-upotus.

1 Like

Omat ensi fiilikset positiiviset. Paljon helpompi seurata keskustelua kuin whatsappissa.

5 Likes

Siis jotain tämmöistäkö kaipailit ?

1 Like

Vihree palaute

Tapauskohtaisesti tviittiupotteen oheen voi copy-pastata tekstin tiny-fontilla, niin postaus kestää aikaa, jos Twitter-tili katoaisi. :duck:

2 Likes

En mä tiiä tarvitaanko tuollaista hienoa check-list toimintoa, mutta jos halutaan keskittää toiminnan suunnittelu tälle alustalle niin sitten ehkä. Sanoin vaan kokouksessa, että täällä on semmoinen itsessään, mutta olinkin väärässä.

Teksti katoaa tuolleensa laatikon taa iPhonella.

Mun Android-puhelin popsauttaa näppäimistön auki eri tilanteissa. Jossain vaiheessa tajusin, että sen saa kiinni, kun painaa tuolla laatikon ylälaidassa olevaa nuolta alaspäin. Toimisikohan iPhonellakin?

2 Likes

Jos kirjoitan IE:llä tai Chromella (Win 10, muita selaimia en oo koittanu) osoitekenttään vihreakupla.fi, tulee tällinen errori. Eikö toi kuitenki oo se osoite?

1 Like

Koppi.

Huomasin, vihreakupla.fi ei aina toimi, Tutkitaan.

Käytä toistaiseksi http://www.kasvimaa.org/

Joo, korjailen tuon illemmalla. Oma moka DNS-konffeissa.

Toimikoon samalla ekana testipostauksena: tää vaikuttaa ihan erinomaiselta!!

Toivottavasti eilinen Zukkenperin pojan perillisten DNS-kämmi saisi muutkin kuin nörtinmieliset funtsimaan, miten järkevää on käyttää esim. Whatsappia puolueen sisäiseen viestintään :grimacing:

3 Likes

Kait kämmejä sattuu tämänkin systeemin ylläpitäjille?

1 Like