Olisiko Kupla sittenkin Kasvimaa?

Moi,

Perustimme Kuplan pari kuukautta sitten ja keskustelu on alkanut lupaavasti. Vielä tarvitaan lisää aktiiveja, mutta mielelläni katselen näitä keskusteluja! (Osallistun jatkossa lisää…)

Foorumia perustettaessa pähkimme nimeä. Domain vihreakupla.fi oli kätevästi jo olemassa ja saatavilla meille, joten tartuimme siihen. Kupla nimenä kuitenkin tökki monille, sillä ironia on vaikea laji. On ihan hyviä argumentteja sen puolesta, ettei ironiaa pitäisi harrastaa internetissä - edes itseironiaa.

Parempia nimiä ei kuitenkaan ole löytynyt. Viime viikolla tuli paras idea tähän mennessä, kun joku ehdotti nimeksi Kasvimaata.

Itse tykkään nimestä. Viljelemme juurevaa keskustelua ja uusia vihreitä ääniä samalla kun keräämme vanhempien aloitusten hedelmiä. Sisältääpä nimi kunnianosoituksen Jyrki Kasvi -vainaalle myös.

Varasinkin jo kasvimaa.org-domainin varmuudeksi, mutta mitä mieltä te olette?

Janne

6 Likes

Hyvä nimi. Jos halutaan jatkaa ja keksiä vielä lisää vaihtoehtoja, kasvimaasta tulee assosioimalla myös: kasvihuone

1 Like

Minä tykkään kasvimaorg:sta. Kuten kaikkien aiempienkin nimiehdotusten kanssa, niin varmaan kannatta hiukan kysellä eri suunnista.

1 Like

Tämä olisi hyvä tribuutti. Kannatan.

Tavallaan tykkään, mutta näen sen ongelman, ettei nimessä mainita vihreitä. Osaavatko ihmiset yhdistää Kasvimaan vihreisiin? Siinä on myös vähän sellaista sisäpiirijutun henkeä, tribuutti ei välttämättä kaikille aukea.

Tähän ehkä se tausta, että olen kuullut viime aikoina todella paljon kritiikkiä siitä, että vihreät koetaan vaikeana puolueena, koska päästäkseen mukaan pitäisi olla valmiiksi paljon tietoa ja tuntea käyttäytymisnormit. Keskusteluun ei uskalleta osallistua, kun ei tunneta vihreän puheen termejä. Tätä mielikuvaa ei kannata ainakaan ruokkia.

1 Like

Ihan kivan kuuloinen nimi-idea. Tuossa ainakin se hyöty nykyiseen, että yksisanaiset nimet on helpompia taivuttaa. Kasvihuone myös hauska, hauskan ironinen koska kasvihuonekaasut.

1 Like

Kasvimaa ja kasvihuone molemmat ihan kivoja - kivempia kuin vihreä kupla. Tribuuttina toimisi myös Kasvin maa :slight_smile:

1 Like