Luonnonsuojelu vai ihmisoikeudet

Minulle ja monille muille ihmisoikeudet ovat erittäin tärkeitä. Mutta jos luonnon hyvinvointi on siitä kiinni, mitä ihmisoikeuksia esim liikkumisen vapautta olisitte valmis rajoittamaan. Itselleni elämän säilyminen on kaikkein tärkeintä. Eli olisin valmis rajoittamaan ihmisten liikkumista(tai ainakin liikkumisen muotoa), jos elämän hyvinvointi on siitä kiinni.

1 Like

Ainakin lasten tekeminen pitäisi kieltää.

On hyvin vaikea ymmärtää logiikkaa, että yksilöiden pitäisi tehdä monenlaisia valintoja laskeakseen ympäristökuormitustaan, mutta samaan aikaan ympäristöä kuormittavia yksilöitä tahdotaan lisää, jotta kulutuksella ja taloudella olisi jatkuvuus, mikä tuhoaa ympäristön.

Lapsen tekeminen on ylivoimaisesti haitallisin ympäristöteko niin kauan kuin häntä ei tehdä äärimmäiseen köyhyyteen, eikä tähän auta kestävään elämäntapaan vetoaminen. Se ympäristöystävällisempi sähköautokin kun on ympäristöhaitta.

On irvokasta, kuinka hartaasti valhetta suojellaan. Kestävään tasoon on valtavan pitkä matka, eikä ainuttakaan realistista suunnitelmaa siihen pääsemiseksi ole. Ainoa mahdollisuus on ihmismäärän raju leikkaus, mutta silti ollaan huolissaan kulutusyhteiskunnan jäsenten määrän putoamisesta.

2 Likes

Olen kyllä samaa mieltä. minusta vähintään pitäisi ottaa globaalisti käyttöön yhden lapsen politiikka, se helpottaisi ainakin vähäsen. Mutta olen kyllä aina niin tyytyväinen kun kuulen varsinkin toisten nuorten suusta sen että he eivät aio hankkia lapsia, vaikka se syy on eri kuin minulla.

Pitäisi kyseenalaistaa näkemys, että tarvitsemme kulutusyhteiskunnan ja talouskasvun järjestelmämme pyörittämiseen.

Kun lähtökohta on täysin poikkeuksetta se, että ensin tulee talous, jonka varaan kaikki muu rakentuu, todelliset ratkaisut ovat mahdottomia.

Niinpä mitä hyötyä on mahtavasta talouskasvusta, sitten kun paska on lentänyt tuulettimeen ja ihmiset kuolevat nälkään kun kaikki ruoka on kulutettu loppuun ja eläimet kuolleet sukupuuttoon.