Kiva.org - Mikrolainoja, oletko kokeillut?

Kellään kokemuksia ?

Toi näyttäisi silleen kivalta että raha menee sellaisenaan hyvään käyttöön , lainat jaotellaan eri lainanantajille, saa itse myös valita jos haluaa ja rahat palautuessa tulee uusiokäyttöön.
Negatiivista se ettei mitään rahallista korkoa saa tälle rahalle.
Jos maksaisvat edes kolme pinnaa niin luulen että sijoitusten määrä ampuisi pilviin.

1 Like

Oon joskus kerran laittanut jonkin summan, mutta jäänyt epäaktiiviseksi.

1 Like

Onko se sun raha nyt kiertelemässä siellä eri lainaajien joukossa?

Mun käsitys ois, että ei, vaan lojumassa odottamassa multa jotain aktiviteettia. :sob:

Vuosia sitten annoin. En anna enää, koska partnerien rahankäyttö ei ole läpinäkyvää.

Kivan lainoissa on aika huimat korot lainanottajalle Kiva (organization) - Wikipedia Kova korko ei ole sinänsä paha asia, jos tietäisi miten kilpailukykyisiä lainat ovat ja mikä on reaalikorko. En viitsi antaa rahaa kun nämä pitäisi ensin selvittää.

Toinen asia josta en tykkää on tämä metodi jossa lainaa hakevilla on profiili ja amatööri lainanantaja saa valita. Se tekee hyväntekeväisyydestä paternalistista lahjoittamista.

Lainanhakijat kilpailevat rikkaiden länsimaisten lainanantajien suosiosta. Lainat pitäisi antaa tarpeen ja muiden käytännön tekijöiden mukaan ammattimaisesti, sekä noudattaen sovittuja periaatteita ja arvoja, eikä mutu-tykkäys pohjalla.

4 Likes

Tämähän oli kätevää, kun ei tarvinnut kirjoittaa omia ajatuksia kun joku muu ehti jo!

1 Like

Meillä on ollut joku pieni summa kiertämässä ja kun on maksettu niin keksimme uuden saajan jota haluamme lainoittaa.
Tykkään ideassa siitä että lainaaja voi itse päättää millaista toimintaa haluaa olla tukemassa, me olemme lähinnä valinneet naisryhmiä jotka ovat perustamassa jotain tuotantoa, esimerkiksi ompelimoa ja hankkimassa siihen laitteita. Tällaisen toiminnan rahoittaminen voi kuitenkin ajan mittaan työllistää myös lisää ihmisiä ja nostaa useamman elintasoa.

3 Likes