[kirja] Soininvaara, 2020-luvun yhteiskuntapolitiikka

Olen juuri Akateemisessa etsimässä Soininvaaran uusinta kirjaa: 2020-luvun yhteiskuntapolitiikka.

Onko joku jo lukenut?

Esimakua saa tästä Hesarin artikkelista: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008392541.html

[edit: nyt minäkin sain kirjan kääsiini ja alan lukemaan]

Ainakaan AY-liike ja vasemmisto eivät innostuneet Soininvaaran ehdotuksista.

Itse yritin metsästää kirjaa, mutta se on loppu Akateemisesta ja Suomalaisesta, eikä sitä ilmeisimmin ole julkaistu ekirjana tai audiona.

Parhaillaan puolessa välissä tuota kirjaa. Onhan tää tosi hyvä yleiskatsaus suomalaiseen yhteiskuntaan, ja tästä on hyvä ottaa ylös paljon politiikkasuosituksia, joiden puolesta kampanjoida. Ay-liikkeen käsittely tosiaan vain yksi teema muiden joukossa kirjassa.

Noniin, nyt minullakin kirja ja aloitin lukemisen. Editoin ketjun otsikkoa kirjaketjuksi. Eli kirjan herättämiä pohdintoja voi tänne jakaa.

1 Like

Vinkkinä muillekin Bookbeat-tilaajille, että sieltä löytyy tekstinä tai äänikirjana. Aloitin itse lukemisen äsken.

Olen lukenut kirjasta noin puolet. Helppotajuista, mutta kuitenkin asiapitoista tekstiä, joka esittää nerokkaita huomioita nyky-yhteiskunnasta. Toisaalta yksittäisiä arvokysymyksiä ehkä otetaan hieman liikaakin itsestäänselvyyksinä, mutta mielestäni on hyvä, että yhteiskuntarakennekirja keskittyy juuri niihin, eikä liikaa keskity filosofian tarkasteluun.

2 Likes