Kasvimaa.org työryhmien toiminnassa

Hei kaikkia,

olen nyt muutaman päivän seikkaillut täällä foorumilla ja hyvältä näyttää!

Puolueen toiminnassa käynnistyy tammi-helmikuussa iso joukko uusia työryhmiä. Olen itsekin yhden työryhmän puheenjohtajana, ja meille vinkattiin, että Kasvimaa tarjoaisi hyvän alustan työryhmien työskentelylle. Samalla voisimme tuoda foorumille uutta elämää ja kiinnostavia avauksia.

Olisiko foorumin vakiintuneemmilla käyttäjille halua tähän lankaan avata lisää, miten työryhmät voisivat parhaiten hyödyntää Kasvimaa-alustaa? Onko työryhmän puheenjohtajien esim. mahdollista luoda suljettu keskustelu-aihealue, joka näkyisi vain valituille käyttäjille (työryhmän jäsenet)? Esim. ohjelmia valmistelevan keskustelun olisi hyvä olla työstövaiheessa ei-julkista. Miten luonti tapahtuu käytännössä?

Yritin löytää aihepiiriin tarkempia ohjeita, mutten onnistunut. Ehkäpä tästä ketjusta vastauksia on helpompi löytää muidenkin foorumille eksyvien vihreiden työryhmien puheenjohtajien :slightly_smiling_face:

2 Likes

Tulit oikeaan paikkaan. Kirjallisia ohjeita ei ole tullut vielä tehtyä, mutta kyllä työryhmille on mahdollista tehdä oma suljettu alue. Käytännössä sellaisen voi tehdä joku foorumin admineista, eli esim. minä, @jannepeltola tai @Nonissimo .

Itse tein suljetun alueen talouspoliittiselle ryhmälle, jonka pj. olen, mutta en vielä ole paimentanut ryhmäläisiä sisään. Sisäänpaimentamisen voi tehdä erityisellä salaisella linkillä, jota kautta kirjautuneet liitetään automaattisesti oikeaan ryhmään, jolla on pääsy (myös) suljetulle alueelle.

Sellainen on hyvä huomioida, että foorumin admineilla (nyt 5 henkilöä) on näkymä myös kaikille suljetuille alueille. Toistaiseksi toimimme herrashenkilösopimuksella, että emme käy urkkimassa suljettuja alueita.

Työryhmien suljetut alueet voidaan sijoittaa ’alaosioiksi’ vastaavan teeman avoimelle alueelle. Ideana on ruokkia aihekeskusteluja myös työryhmien ulkopuolella ja liepeillä.

Täällä kelailua fuurumin aluejaosta:

Kerro vain, jos haluat suljetun alueen, niin voin sellaisen sinulle ja ryhmällesi luoda.

3 Likes