Joku fiksumpi tapa puolueen ohjelmien muutosehdotuksiin?

Eikö versionhallinan (git) päälle voisi rakentaa jonkun käyttäjäystävällisen kevyen sovelluksen, jonka kautta voisi esim. poliittisen ohjelman muutosehdotuksia syöttää wordista tai google docsista tuttuun ”track change” tyyliin niin, ettei tarttisi rivinumeroiden kanssa sählätä?

Näistä gitillä tehdyistä muutosehdotuksista voisi toki automaattisesti generoida ne rivinumeroidut jutut, mitä nyt tehdään manuaalisesti.

Ennen kaikkea git versioitujen muutosehdotusten käsittely olisi 1000x helpompaa, kuin rivinumeroitujen ehdotusten… voisi rinta rinnan lukea alkuperäistekstin ja sen, millaisena muutosehdotus näyttäisi, sitten työryhmä vain esittää HYVÄKSY/HYLKÄÄ/HYV. MUUTETTUNA ja loppujen lopuksi hyväksytyt voi git:lle yhdistää (merge) kokonaiseksi dokkariksi?

@Nonissimo @jannepeltola sanokaa, että tämmöistä on ainakin ajateltu? Nykysysteemi on kammottava.

2 Likes

Vastaus on, että on ajateltu mutta (ihme kyllä!) en ole löytänyt hyvää työkalua. Pitäisi siis koodata itse, enkä tiedä miten ehdin.

3 Likes

Sama, minä olen kovasti koittanut googletella työkaluja, mutta ei oikein löydy.

Sinänsä koodausproggiksena tämä ei kuulosta kovin monimutkaiselta, mutta itse tehdyn ylläpito on aina haaste pitkässä juoksussa. Voisikohan tästä saada jotenkin kestävän open source proggiksen tms.?

2 Likes